Löparfest

Årets upplaga av SN-loppet drog fler deltagare än någonsin och bevisar fakta att allt fler ägnar sig åt motion. Bra så!
 
 
Några företag hade dragit ihop ett lag, andra sprang för sig själva, men alla hade det gemensamma att de värmde upp innan start...med lite olika stilar.
 
 
Vägen stakas ut och längs med banan står funktionärer och åskådare och väntar....
 
 
 
...på detta.
 
 
Stilarna var många, både hos de som tävlade och hos de som bara njöt (nåja) och det roliga med motionslopp är att redan efter 100 meter brukar några sacka efter, men de gör det med ett charmigt leende...fast uppe i backen verkar det gå tungt...efter knappt 50 meter löpta.
 
 
Segraren i herrloppet var ohotad och banne mig om han inte hann sluka ett par bananer efter målgång innan tvåan skymtade på upploppsrakan.
 
 
Samtidigt ute på banan slet män och kvinnor hårt och vissa såg ut lika trötta ut på sista varvet som de gjorde på det första.
 
 
På pubarna längs med banan hejades det och med några öl i kroppen slogs det säkert vad. "Nästa år, då jäklar..." Ett vad som man sedan ångrade när söndagsfrukosten intogs lite trevande med en rejäl huvudvärk som förstörde matlusten. T.o.m. musikkåren höll ut i det längsta och var på väg att packa ihop instrumenten vid flera gånger när en ny löpare svängde upp på Storgatan och blåsarna fyllde lungorna med ny luft.
 
 
Nu är det lätt att sitta framför datorn och vara spydig, men sanningen är denna pojkar och flickor. Bloggägaren skulle själv aldrig ställa upp på ett motionslopp, om banan så bara mätte 1 km.
Jag vill ha en boll framför fötterna om motion ska kännas kul. Nu kanske någon läser detta och tipsar om att man faktiskt kan springa banan med en boll framför fötterna, men...
 
...inte ens med tio öl i kroppen skulle jag ge ett löfte om att ställa upp nästa år...eller om två år. eller om...
 
Alla ni som deltog i tävlingen ska känna er stolta, oavsett när och hur ni kom i mål. Vi är allt för många som inte skulle våga...allt för många.


Kommentarer
Jimmy

Ja Stefan, håller med dig. Fast jag skulle inte ens ställa upp med boll då jag troligen skulle snubbla på den till råga på allt. Faktum är att jag nästan blir svettig bara av att se på...
Puh...!

Svar: Motion är bra, motion är nödvändig, men motion är fan så jobbig ibland.Boll, boll, boll säger jag och avundas alla som tycker det är roligt att springa utan något framför fötterna.
Stefan

2013-08-27 @ 12:42:09
URL: http://kontraster.blogg.se
Atte

KOM IGEN NU "BEFFE"! Nästa år kan du väl ställa upp! Vem vet, då kanske både Jimmy, du och jag har gott om tid att träna! :-(

Svar: Jag lovar dyrt och heligt att om du och Jimmy springer den korta rundan så springer jag den långa.Är inte det en utmaning som heter duga?
Stefan

2013-08-27 @ 22:53:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0