Årets glögg

Blossas årsgångsglögg 2013 inspireras av Dalarna och har fått namnet Dalecarlia. På etiketten namnges inte ingredienserna och detta är medvetet. Kunderna ska själva få avgöra vad det smakar, men testsmakare har uppgett smak av persika, smultron, lingon och boysenbär.
 
Här kan du själv skicka in dina upplevelser och få dem upplästa av Björn Ranelid.
 
 
1:a december. Idag smakar vi av den av ren tradition och när jag nu gjort en egenhändig reklam för drycken, hoppas jag att den är god.
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Fin reklambild. Jag är nog inte mycket för glögg. Vi köper alltid men året därpå hälls halva flaskan ut i slasken...

Svar: Glögg är en liten tradition som värmer gott efter en långpromenad i kylan.Vi brukar varje år köpa ett välkänt märke och årets glögg, men visst har det hänt att sista slatten inmundigats vid midsommar.
Årets glögg smakar faktiskt väldigt gott, vilket inte alltid är fallet, så reklamen är välbefogad.
Stefan

2013-12-01 @ 19:51:17
URL: http://lassesfoto.blogspot.com
Jimmy

Hmm, jag har samma erfarenhet som Lasse, men det låter som om jag får testa även i år.
Men jag står nog över Björn Rrrrrrrrrrrrranelid... ;-)

Svar: HmmTänk en fotorunda en kall vinterdag när solen lyser från en klarblå himmel och kastar sitt ljus över öppna fält med nyfallen och orörd snö. Så mycket vackrare blir det inte och tänk att efter avslutad runda med lyckade resultat komma hem, värma på lite glögg och sätta sig i favoritfåtöljen och tina upp kroppen med en smutt av denna dryck.
Det är vinter det.
Stefan

2013-12-02 @ 09:14:52
URL: http://kontraster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0