Nyfiken i en strut

I väntan på bättre väder och inspirantion till nya fotoprojekt, är det tur att man har Photoshop så man kan leka lite med bilder.
 
I detta fallet består bilden av tre separata. Ögat är mitt eget och taget med självutlösare, handen med nitarmbandet är också det min egna och hämtad från mina yngre år och det krossade glaset är från en fil som medföljde en tidning jag prenumererar på. Till dessa har jag lagt på lite skuggor, olika blandningsalternativ, ökat kontrasten med hjälp av kurvor och gett glaset en mer blåaktig ton. Glaset i sig har jag manipulerat och gjort hålet i mitten betydligt större än orginalet.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0