Vid Storhusqvarn

Man känner sig ibland besegrad av det vackra naturen kan bjuda på. Eftermiddagen hade jag tänkt ägna åt en nyinköpt bok och bara koppla av. Morgonskift, fotboll i TV till sent på kvällarna och lite småsviter efter badmintonmatcherna för två helger sedan. Det skulle kännas så skönt att bara lägga sig i sängen och kanske sova någon timme, men icke...
 
Jag han knappt lägga mig med boken när himmelen utanför fönstret förändrades till något som närmats kan jämföras med eldens lågor, så...
 
...strunt i boken, fram med kameran och ned till vattnet vid Storhusqvarn.
 
 
Klart man vill göra reklam för en av stadens finare restauranger som också ligger mycket vackert intill Nyköpingsån och Storhusfallet. Restaurang Qvarnen
 
Trots att tiden inte fanns till mer noggranna inställningar i kameran och att stativet lämnades hemma, tycker jag ändå att den färgsprakande himmelen kunde förevigas på ett hyggligt sätt. Vis av erfarenhet vet jag att färgerna på himmelen kan förändras betydligt snabbare än man vill och är man inte redan på det klara med att man ska ge sig ut och att man därför inte hinner förbereda sig, är det bäst att skynda på så inte det vackra hinner gömma sig bakom horisonten.
 
 


Kommentarer
Anonym

Här var du inte bara påpasslig när naturen bjöd till utan du fick till det väldigt bra! De få gånger som solen varit framme de senaste veckorna har solnedgångarna varit spektakulära. Du hittade precis rätt ställe att använda den vackra himlen som fond.

2013-12-12 @ 21:48:53
Lasse Jansson

Vad bra det blev... "Anonym". Jag skrev som vanligt alla mina uppgifter och precis när jag skrivit min kommentar och tryckte på "Skicka kommentar" var plötsligt alla mina kontaktuppgifter borta. Nåja, beröm vill jag inte vara anonym med! ;-)

Svar: Detta problem har jag när jag kommenterar dina blogginlägg via Firefox. Det fungerar helt enkelt inte och kommentaren försvinner ut i cyberrymden. När jag växlar över till Chrome fungerar det dock.Ja, se dessa datorer :)
Stefan

2013-12-12 @ 23:04:09
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0