Ett uselt väder skapar

Skitväder!
 
Nu befinner vi oss i en mellanperiod där julen, nyårsafton och det vackra vintervädrets tid passerat och längtan efter vårens lite varmare vindar ter sig allt starkare. Detta är också en period där hobbyfotografen finner det svårt att hitta inspiration för nya fotoprojekt. Slask, töväder, duggregn, grådaskigt och allmänt trist.
 
Vad gör en hobbyfotograf då? Jo, han (i detta fall jag) ägnar mer tid inomhus och inte minst framför datorn och det program jag älskar mest att jobba i, Photoshop. Detta gör jag med glädje och ibland också till vänners glädje, eller... :)
 
Nu ska jag vara snäll mot mina vänner och inte publicera alster dör deras anleten och lekamen förvandlats till det sämre, eller möjligen bättre :)
 
Nåväl, här följer några av denna trista periods verk.
 
 
 
Till sist ägnar jag en bild åt en söt liten flicka som i väldigt unga år tvingas genomgå en hjärttransplantation och hennes unga föräldrar som tvingats bo på sjukhus i Göteborg sedan slutet av november.
 
 
Vill med det också göra reklam för pappa Davids blogg där man kan följa det dagliga livet för de unga föräldrarna och deras lilla dotter Tilda.
Att ge sig stöd till barn med problem borde ligga alla människor varmt om hjärtat och att köpa ett litet Hjärtepin som designats av prins Carl Philip är både billigt och behjärtansvärt. Finns att köpa på apotek som ligger under Kronans regi eller från ungdomar som säljer dessa på stan eller via dörrknackning. Gör det!


Kommentarer
Lena

Snygga bilder! Viktigt med information om hjärt- lungfonden och deras insamling. När det gäller photoshopskapandet så är det inte så ofta som vi nära och kära förvandlas till det bättre - men man kan få sig ett gott skratt i alla fall.
Kram Lena

2013-02-16 @ 10:55:43
Björn

Fina bilder tillsammans med tänkvärd text. En bra blogg det här!!

2013-02-16 @ 22:42:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0