Blommor från ovan

Vis av lärdom har jag alltid en kamera med mig när jag går ut. Jag har missat många fina motiv när jag lämnat den kvar hemma och svurit många gånger av just den anledningen. Lättast är givetvis att stoppa ned den enklare digitalkameran i jackfickan eller frugans handväska.
 
Så gjordes idag när vi traskade runt i Nyköping och uträttade våra ärenden. Sista anhalten var Christers blommor som förgyller Torget med sin anbulerande blomsterförsäljning. Så medans frugan köpte det hon skulle, traskade jag runt bland folk och förevigade det vackra som påbjöds framför ögonen.
 
Väl hemma åkte systemkameran fram och makro-objektivet på, för att föreviga detta arrangemang.
 
 
Bilderna nedan är dock tagna med digitalkameran och platsen är Christers blommor på Torget i Nyköping. Nej, jag har inte betalt för att göra reklam för dem.
 
 
 


Kommentarer
Atte

Mår verkligen Nejlikor bra av att stå i Alkohol? Själv föredrar jag att dricka Alkohol, men det är ju bara min åsikt. :-))

2013-05-25 @ 20:34:40
Lena

Så fina blommor och MYCKET svårt att välja vilka man vill ha, helst alla! Ha, ha, Anders jag lovar att det bara var vatten i detta glas.... :)

2013-05-25 @ 21:20:54
Stefan

Atte, har du aldrig smakat kryddat brännvin?
Lena vet att jag aldrig slösar bort alkohol och definitivt inte på blommor.

2013-05-25 @ 23:17:12
Leif

Vadå, får inte en blomma ha det roligt?
Blommor kan man få för mycket av. Jag har under ett par veckor kört växter från odlare till terminal och sedan ut till handlare. Jag har mina tvivel emellanåt på nyttan av dessa växter. Ton och åter ton av växter som skall dras på små hjul.
Trevligt är det dock att mötas av doften från 5 ton blommor som stått och skakat av sina doftämnen i lastbilsskåpet när man sänker bakgavelliften. Bättre/värre är när jag kört en full bil från odlare Bengt som bara odlar örter och kryddor. Mest doft var en dag då jag körde 5,5 ton Basilika. Jag drömde om Pesto i flera nätter efter det.

2013-05-27 @ 08:33:18
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0