Nicke nyckelpiga

En strålande vacker söndag. Som gjort för att packa ned lite kaffe, nybakat fikabröd och ge sig ut på långpromenad. Som vanligt var kameran med, för man vet aldrig vad man ser och vad man stöter på. Lärdom kallas det...
 
Egentligen hade jag lite mål längs promenadvägen, men dessa bilder kommer i senare blogginlägg.
 
När frugan och jag sitter och njuter av en varm höstsol, ser jag denna lilla gynnare passera framför fötterna. Som sagt, en kamera är alltid bra att medföra och för mig är den minst lika viktig som mobilen är för andra. Tyvärr hade jag inte räknat med att få se små kryp som denna, så av den anledningen satt fel objektiv på min Nikon.
 
Med lite hjälp av frugan blev väl bilderna i alla fall något så när skarpa och närgångna, men visst. Något av mina macroobjektiv hade kanske fångat Nicke på ett bättre sätt. En nyckelpiga i mitten av november är i alla fall en helt ny upplevelse för mig.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0