Svansta

Söndagen den 13:e var egentligen vikt för en långpromenad runt områdena norr om Nyköping. Vädret var sanslöst fint och varför inte förena nytta med nöje?
 
Med kameran och ett extra objektiv nedpackade i kameraväskan, bar det av genom Ekensberg mot den tilltänkta vägen runt gamla E4:an och Sjösavägen. Ett motorljud i fjärran fick mig på andra tankar och den tilltänkta vägen får vänta till en annan söndag.
 
Nu styrdes istället kosan mot Nyköpings motorbana, Svansta, varifrån motorljuden kom. Träningsdag för unga och äldre motorcross-förmågor och placerad på en bänk i utkanten av banan njöt jag inte bara av den soliga vädret, utan också av kunskaperna hos dessa förare.
 
Det ser så kul ut, men jag får nog hålla mig till att fotografera begivenheterna.
 
Läs lite om Nyköpings MS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0