Regntunga skyar

Det var regntunga skyar som drog in över Nyköping igår. Jag har vid tidigare tillfällen skrivit att kameran ibland ligger nedpackad när jag går till jobbet. Man vet aldrig vad man ser och möter för motiv på vägen.
 
Jag är glad att kameran fanns med när jag tog stegen hem igår, för regntunga skyar som de igår ser man inte varje dag. Att välja färg eller svartvitt är en smaksak, men i detta fall kändes just svartvitt passa stämningen bäst.
 
  
 
Jag hann nästan ända hem innan de regntunga skyarna började släppa ned sitt innehåll över Nyköping.
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Tummen upp för dessa bilder och jag tycker valet av svartvitt är givet. Snyggt, stämningsfullt och för väderleken passande!

Svar: Man tackar och det gäller att passa på tillfällena, för idag skiner solen från en klarblå himmel.
Stefan

2014-08-27 @ 16:38:08
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0