Experimentlusta

Tänk så det kan gå.
 
Tanken var att för första gången prova att skapa en stämning genom att sakta röra kameran upp och ned under en lång slutartid. I en dunge på motionsrundan i Ekensberg hittade jag de perfekta motiven, glesa och kala träd framför ett öppet fält.
 
Det vara bara en sak. Jag hade glömt ändra det höga iso-tal som kameran var inställd på efter ett tidigare fotoäventyr. Iso-talet i detta fall var 1 600 och det upptäckte jag inte förrän jag på hemvägen förevigade en fågel på en gren. Normalt sett hade jag raderat bilderna med omedelbar verkan, men det gjorde jag nu inte och så här i efterhand blev resultatet bättre en väntat. Visst har bilderna en touch av akvarellmålning över sig?
 
Inställningarna var om ni undrar: 1/1,3  f/29  och iso 1 600
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Framförallt den övre av de två bilderna är lätt att ta miste på mot en akvarell. Och jag tycker det funkar riktigt bra som fotokonst!

Svar: Ja, tänk att även ett misslyckande kan bli ganska lyckat.
Stefan

2014-12-18 @ 11:12:14
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0