Smyckesskrinet

jag erkänner direkt. Stefan Karlsson och smycken går inte riktigt ihop. Ringen runt ringfingret och halskedjan av guld bär jag med glädje, inte minst med tanke på den glädje som ligger bakom.
 
Annars är smycken och dekorationer någor jag gärna avstår. Den ring i örat jag hade under många år sattes dit för att reta klasskamraterna och manschettknapparna nedan fick jag i present av några kompisar på 80-talet, men de har skam att säga bara använts en gång.
 
Tittar ni närmare på bilderna förstår ni att de kanske inte använts alltför ofta. Tyvärr ligger de bara i i byrån och väntar på att ägaren ska ha förbarmande och ta på dem vid tillfällen..men av någon anledning infinner sig aldrig de tillfällena.
 
Kanske ni av bilderna kan framläsa lite information om mig, men vad får ni själva gissa er till.
 
 
  
 
 


Kommentarer
Lena

Ja, det blev ett litet kort blogginlägg... Mitt smyckesskrin skulle bli ett låååångt inlägg :)

Svar: Jag vet kära du, jag vet.
Stefan

2014-12-11 @ 19:58:08
Lasse Jansson

Jag känner definitivt samhörighet med din inställning till smycken. Jag har visserligen inte en guldlänk runt halsen utan silver... Den stansade plåtbrickan räknar jag dock inte in i min smyckessamling :-) Med lite letande kan jag däremot få ihop tre slipsnålar varav två är trasiga. Det du! :P

Svar: Ha-haJa, då har vi inte bara sportintresset och fotograferandet gemensamt :)
Stefan

2014-12-12 @ 09:39:47
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0