Vattenpölar

Under vår söndagspromenad fick vi ibland ta långa steg över vattenpölar eller möjligen omvägar för att inte blöta ned skorna.
 
Det gjorde dock inte att kameran fick hänga sysslolös över axeln. Frugan fick snällt stanna upp med jämna mellanrum, när bloggägaren skulle fotografera både kända och okända motiv som speglade sig i vätan.
 
"Förstår du varför jag tar dessa bilder", var frågan jag ställde. "Javisst", var svaret jag fick, men jag såg på frugan att hon egentligen inte förstod det intressanta i att fotografera vattenpölar och fuktig mark under vår promenad.
 
Nåja, har man fotograferat Nyköpingshus och Nyköpingsån från alla håll och kanter, är nya infallsvinklar och motiv välkomna. Jag förstår dock att detta bara är något som vi hobbyfotografer begriper.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Speglingar i vattenpölar är ju intressant, måste man vara fotointresserad för att fatta det...? ;-)

Din samling bilder skulle kunna utgöra en bildgåta med "gissa var bilden är tagen". Kul tema!

Svar: Det här med bildgåta är en kul idé. Jag hade faktiskt en sådan i begynnelsen av mitt bloggande.
Stefan

2014-12-09 @ 19:04:58
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0