Behjärtansvärt

Många vet egentligen inte hur bra de har det och många tar för givet att vardagen och livet fortskrider utan problem.
 
I min nära bekantskapskrets finns en söt liten tjej som under sina 20 första månader i livet upplevt mer än något barn ska behöva uppleva under en hel livstid. Dagarna efter hennes dop blev hon dålig och föräldrarna fick beskedet att hjärtat inte riktigt hängde med.
 
Det blev många ovissa månader, merparten på sjukhus i Göteborg, med undersökningar, mediciner, sondmatning och annat man inte önskar något barn.
 
Idag ser tillvaron betydligt ljusare ut. Om det är läkarkonsten eller högre makter vet jag inte, men samma lilla flicka som för ett år sedan mådde riktigt dåligt, är idag en sprittande glad liten tjej som inte för så länge sedan lärde sig gå och som idag börjat lära sig sina första ord.
 
Detta är tillägnat henne och vill du göra en tjänst för barn som inte haft lika mycket tur som du och jag, har du möjligheten att göra det här. Hjärt & Lungfonden/Tildas Hjärta.
 

Föräldrarnas egen blogg och flickans utveckling kan du följa via länken till vänster.


Kommentarer
Björn

Fint skrivet och det är klart jag vill skänka en slant men...när jag skulle messa till 72901 så fick jag tillbaka "ogiltigt nummer, leta rätt på korrekt nummer och försök igen" :-/

Svar: Har du testat detta SMS.BARN 100 6258 Tilda
till nummer 72 901
mellanslag mellan 2 och 9
Stefan

2014-01-29 @ 07:36:36
Nina

Tack Stefan för att du sprider detta vidare. Fina ord och vi hade aldrig klarat det utan ert stöd.

2014-02-08 @ 21:25:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0