Hacke Hackspett

Sist jag var ute på cykeltur med fika nedpackat i ryggsäcken, satt jag på en bänk vid skogsbrynet och njöt av vädret.
 
Plötsligt började det segla ned bitar av ett gammalt träd framför mig och jag trodde att trädet såg sina sista år. Tittade upp efter en stund och upptäckte denna lilla gynnare som lekte bland grenarna.
 
Med mina ornitologiska okunskaper gissar jag att detta är en Liten hackspett, men ni med lite kunskap får gärna rätta mig.
 
Tyvärr skrämdes den lilla rackaren av en dam som kom spatserande med bastanta kliv och gångstavar i nävarna. Hade kanske fått fler och något bättre bilder om fågeln och jag blivit lite mer tjenis med varandra.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0