En närbild av köket

Tredje rundan med en förkylning sedan julhelgen. Vill inte skylla detta på mina fotorundor i väder som är gjort för elaka baciller att jäklas, men för att vara på den säkra sidan och inte behöva drabbas av en fjärde runda med snuva och hosta, så tog jag ett varv i köket med makroobjektivet påskruvat.
 
Jodå, visst fann man saker av intresse, men också sånt man helst vill gömma för gäster.
 
Den nyligen diskade köttkniven...
 
 
Pastapåsen som inte stoppats tillbaks i skafferiet...
 
 
En droppe diskmedel som funnit sin plats på diskbänken...
 
 
Allrengöraren som precis avlägsnat droppen ovan och annat som inte borde finnas där...
 
 
En liten glasskål som precis fyllts med vatten och diskmedel...
 
 
En liten ensam vattendroppe på disktrasan...
 
 
Lite väta kvar på diskbänken...
 
 
En syn jag och frugan helst vill dölja, men vi har inget att skylla på...
 
 
Lite kvarglömda chiliflarn...
 
 
Rivjärnet som just ska till att riva lite parmesan...
 
 
Apropå den skitiga spisplattan, vill jag bara påminna om att jag kanske står utanför din dörr med makroobjektivet en vacker dag......så börja städa redan nu.
 
 


Kommentarer
Leif

Makro är bra men fortsätt du i ert hem. Själv har jag mer oblekt än jag vill.

Svar: Vem vet, det kan knacka på dörren i sommar och där står vi med kameran på axeln.
Stefan

2014-03-09 @ 12:00:09
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Leif

Låter som en bra ide. När kommer ni?

Svar: Någon gång i mitten av juli åker vi till Italien och då har vi en kort stund i Malmö.
Stefan

2014-03-09 @ 17:01:19
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0