Morgonbestyr

Morgonbestyren är egentligen ganska tråkiga, med undantag av frukosten förstås. Bilderna nedan är tillbehör som tillhör de dagliga bestyren på morgonen.
 
Detta är inte en spikklubba från medeltiden, utan något vi petar in mellan tänderna för att få bort skit som fastnat.
 
 
Klumpen på denna bild är en tandkräm som gör tänderna vitare, hur den blå färgen nu kan åstadkomma detta och de till synes hypervassa stråna tillhör en tandborste modell soft. Jodå!
 
 
Handtvålen ser väl dock ut som något man förväntar sig.
 
 
Ibland kanske man inte vill veta vad man stoppar i mun och stryker på kroppen, men makrovärlden är obeveklig. Den avslöjar saker vi kanske annars inte ser.


Kommentarer
syrran

Vilka läckra bilder! Det skulle väl inte funka att ta såna med min lilla kamera, eller hur?

Svar: Svar nej, det behövs ett makroobjektiv. Fast prova, det kan bli skapligt ändå.
Stefan

2014-03-21 @ 09:38:12
Leif

Håller med "syrran". Fina och närgångna bilder. Nu får jag ta mig i kragen och gå ner på makronivå.

Svar: Tack för det Leif. Jo, makrons värld avslöjar ett och annat och banne mig om man alltid vill se det som ögat inte ser...men kul är det.
Stefan

2014-03-21 @ 16:57:44
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0