Eld och krom...

...låter som titeln på en hårdrockslåt, men beskriver mycket av vad den nyss avslutade helgen handlar om.
 
Av Valborgsfirandet blev det intet detta år, då jag vid tidpunkten för brasornas varma sken befann mig på jobbet. Vad gjorde väl det detta år när regnet vräkte ned över Nyköping. Vi får nöja oss med en bild från förra året när vädret var betydligt mer behagligt.
 
 
Även 1:a maj blev en arbetsdag detta år, men på väg till jobbet hann jag ändå få en skymt av en annan tradition, miljöpartisternas värsta mardröm.
 
 
Raggarkortegen som drar genom centrala Nyköping på väg till den stora samlingen i Norrköping drar oftast fler deltagare och åskådare än det andra spektaklet som brukar stapla förbi i allt glesare led.
 
Nedcabbat var populärt, trots det blåsiga och kylslagna vädret. Många passagerare höll värmen uppe med medhavd dryck, men de stackars chaufförerna...
 
 
Ett och annat ekipage kanske inte riktigt passade in bland glänsande krom och gnistrande lack, men kul verkade de ändå ha.
 
 
Lite detaljer ham jag också med att skåda, som matchande hårfärger, favoritälgar och lite pynt.
 
 
De flesta av oss som bor i Nyköping känner till vägbulorna på Storgatan. Så gjorde inte detta ekipage och det hördes om jag så säger.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0