Jägaren

Denna morgon klev jag upp tidigt för att njuta av det fina vädret innan jobbet kallade. Lite seg efter kvällsskiftet och den förmodligen allt för korta sömnen.
 
Jag skruvade på makroobjektivet för att om möjligt ta lite närgående bilder på omkringliggande flora och fauna. Som alla vet låter det sig egentligen inte göras om man inte använder stativ eller har fruktansvärt stabila händer. Blixt och en hög ISO-inställning kan möjligen göra bilderna lite skarpare, men det är en chansning.
 
Vet därför inte om jag ska skylla de lite oskarpa bilderna på för lite sömn eller användandet av ett makroobjektiv utan stativ, men som det heter...allt i livet kan inte vara perfekt.
 
FÄLLAN
 
 
 
OFFRET
 
 
JÄGAREN OCH DESS OFFER
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Spindlar är intressanta att iaktta när de jagar. Jag gillar färgerna i din översta bild och den fina morgonljuset i den andra bilden!

Svar: Man tackar. Att använda makroobjektiv märker jag är svårt om objekten inte står still och man saknar ett stativ. Det blir inte riktigt som man önskar, men visst är spindlar fascinerande...fast gärna lite på håll.
Stefan

2014-05-01 @ 15:54:33
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0