Till och från jobbet

Vägen till och från jobbet är densamma varje dag, kanske med undantag för en och annan kortare sträcka runt ett annat kvarter.
 
Blir lätt tråkigt i längden och därför är det ibland en lättnad att ta med sig kameran på promenaden. Ibland finner man vardagliga motiv, ibland upptäcker man något som inte skådas varje dag och ibland gör naturen sitt bästa för att förgylla både morgon och kväll.
 
Just det sistnämnda har inträffat de senaste två veckorna när promenaden till morgonskiftet och promenaden hem från kvällsskiftet visat Nyköping från en vacker...vackrare...sida.
 
På vägen hem från kvällskiftet vecka 18 blev jag lite senare en vanligt när jag med handhållen kamera och kort slutartid försökte mig på att föreviga ett par av stadens mer kända siluetter under "den blå timmen".
 
 
 
Början av vecka 19, ja egentligen bara måndagen, visade upp en väldigt kall morgon där frosten låg kvar på marken och man kände en liten längtan efter handskarna som förpassats till förrådet med övriga vinterkläder. Brrrr, men en kall morgon under denna årstid skapar ändå en fotogenisk tavla när den uppgående solen gör sitt till för att värma upp frusna huskroppar och stela fingrar.
 
 
 
Som sagt, det är inte bara under planerade fotorundor man kan finna motiv som är värda att föreviga, så mitt råd  till er som är stolta ägare av kameror, är att alltid ha den med sig...även när man är på promenad till och från jobbet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0