Tipspromenad

Vissa söndagar tar vi oss upp till Frisksportartorpet i utkanten av Oppeby.
 
I en vacker omgivning ligger det lilla torpet som utgör klubbstuga för Nyköpings frisksportarklubb som bildades 1955. På söndagarna arrangeras här...
 
 
...men det finns även två beachvolleyplaner och annat för den motionssugne. Räddningstjänsten brukar bl.a. hålla till här när de utnyttjar både ledig tid och schemalagd friskvård.
 
 
När man träder in i det lilla torpet möts man alltid av den hemtrevliga doften av vedeldad kamin och nybakade bullar. Utrustad med tips- och bingolapp beger man sig sedan ut i motionsspåret vid Hållet där banan snirklar sig runt.
 
 
Denna tipspromenad är ett trevligt sätt att motionerna på en söndagsförmiddag...om nu vädret tillåter, huvdet inte är alltför tungt efter lördagskvällen och kroppen inte tagit allt för mycket stryk efter veckans hårda jobb.
 
Ska sägas att bloggägaren haft alla rätt vid några tillfällen och även vunnit lite priser på bingolappen, Denna söndag fick jag dock se mig besegrad av frugan som slog mig med ett rätt. Vem tusan vet vad en dympling är och vem har behov av att veta?
 
Nåja, frugan var nöjd så hon kanske tar disken ikväll?
 
Länk till Frisksportarna webbsida som av en händelse visar mig, frugan och svärmor i full färd med att besvara frågor på tipspromenaden. Om vi är bildsköna eller bara råkade hamna på bild får den okända fotografen svara på.
 
Vill ni läsa lite om det lilla torpets spännande historia kan ni göra det här.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0