Vid sjön

Jag tog med mig makroobjektivet en dag när solen sken och vinden mojnat betänkligt. Syftet var egentligen att föreviga fjärilar, spindlar och andra insekter, men det blev inte så mycket av det. Jag insåg snart att ska man fota dessa små kryp så är stativ ett måste och stativet, det låg kvar hemma.
 
När jag satt med kaffemuggen i handen och njöt av vädret uppenbarade sig i alla fall djur av lite större format, så varför inte testa makroobjektivet på dessa? Med en kort slutartid och liten bländare blev bilderna ändå relativt skarpa där jag ville ha skärpan.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0