1:a advent

1:a advent och julskyltning i Nyköping.
 
 
En tur till centrum blev det, en lite småkylig sådan. Egentligen inget nytt att förtälja, utan här möttes de många besökarna av traditionella begivenheter som fiskdammar, tombolastånd, lotterier, korv & glögg och försäljning av saker som hör julen till. Naturligtvis fanns här också nasare som sålde samma krims-krams de säljer varhelst de kommer åt, oavsett säsong.
 
Julkrubban utanför Nicolaikyrkan slog också upp portarna för säsongen och runt den nylagda gågatan kunde man ta sig med häst och vagn. En traditionell julskyltning med andra ord, men...
 
...var fanns snön?
 
  
 
  
 
 


Kommentarer
Åke

Snygg bild på Ljus och tändare

Svar: Tackar. Ibland är det bra med en fru som älskar att pynta...och som gärna ställer upp med rekvisita.
Stefan

2014-12-01 @ 15:37:09
Lasse Jansson

Julstämning trots utebliven snö! Jag håller mig borta från skyltsöndagen men min näst äldsta dotter var både tomte och ren (!) inne på Nyckeln under söndagens begivenhet. Den ivern har hon inte ärvt från mig... ;-)

Svar: Det var inte så mycket julstämning man kunde hoppas på. Självklart att frånvaron av snö spelade in, men när nasare utmed Storgatan säljer samma tingeltangel som de säljer under årets övriga dagar, så tappar man lite av intresset.
Jag minns när Tystberga GIF hade sin julmarknad och när garaget till gamla Näckrosen var tillhåll för Nyköpings. Det var tider det.
Stefan

2014-12-01 @ 21:56:22
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0