Årets glögg 2014

Årets glögg från Blossa har en smak av soltorkad lavendel. Så står det i reklamen. Vi har ännu inte smakat av den, men lär väl göra det när kylan kryper sig på.
 
I en recension jag läst, kan bl.a. följande utläsas:
 
"Vi anar en lätt doft av lavendel, men varken påträngande eller störande. Glöggen har en frisk smak som är betydligt mer intressant än färgen på flaskan. Den smakar bra till lagrade ostar och lufttorkad skinka."
 
Vi får se vad vi tycker, men som alltid har vi garderat oss med en klassisk glögg från samma bolag.
 
 
För att göra bilden mer intressant, är den skapad med hjälp av enkla tillbehör.
 
En bit svart skokartong, naturligt ljus från köksfönstret och en liten fönsterlampa med varmt sken. 
F/14, 1/20s, 20mm och Iso 100
Det behöver inte alltid vara så mycket för att skapa något mer än det ordinära.


Kommentarer
Huvudveck

Ja du Stefan. Vi här i södern har köpt Blossas årsgångsglögg men aldrig öppnat dem vi har i vår ägo. Glyttarna "barnen" har öppnat före och bjudit oss. I kväll skall vi prova Jack Daniels "Winter Jack" på begäran av en kompis. När jag läser på etiketten verkar det vara en form av glögg. betänker man att jag fick en tjock mugg/kopp med när jag köpte den så tror jag på min tanke.

Svar: Är det den du visar upp på bild i ett av dina inlägg?Angående årgångsglöggen. Hur många år tillbaks måste du räkna för att hitta oöppnade flaskor?
Stefan

2014-11-14 @ 12:41:13
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0