Från Arnö sett

En promenad till och runt Arnö tillhör inte vardagen, men det händer att vi tar den rundan om vädret så tillåter. Dagen till ära bröt solen genom de täta molnen med jämna mellanrum. Så var det när vi lämnade bostaden och så var det när vi anlände hem till bostaden. Tiden däremellan, dvs när vi befann oss på vägen till och från Arnö, såg vi dock inte till den numera så sällsynta solen.
 
Den lilla snålblåst som drog genom Nyköping hade vi i ansiktet på vägen till, men i ryggen på väg från. En tröst trots allt. Lite bilder blev det i alla fall.
 
Som denna där man skymtar de små båtskjulen i småbåtshamnen och Nyköpings numera så berömda landmärke, den f.d. silon.
 
 
Det nya äldreboendet intill Arnöleden ligger ganska ensamt, men med tanke på utvecklingen på Arnö dröjer det väl inte förrän nya bostäder omgärdar de gamla. Än så länge kan jag tänka mig att utsikten från de övre våningarna är ganska så trevlig. Kanske inte mot söder där den rykande skorstenen från värmeverket stör utsikten.
 
 
Från bron som skiljer centrala Nyköping från Arnö, har man en ganska trivsam utsikt över Kilaån som rinner ut i Östersjön. Jag inbillar mig att man kan få ganska trevliga bilder på soluppgångar över hamnområdet härifrån. Har själv inte provat, men jag har passerat ett antal gånger under arla morgontimmar, dock utan kamera.
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Vyn från Myntans fjärde våning har jag testat och den är inte så pjåkig. Precis som du visar med första bilden. Däremot har jag inte tänkt på hur bra det ser ut om man tar sig tid att stanna på bron över Kilaån, där får jag se till att stanna till någon gång! :-)

Svar: Jag väntar med utsikten från bygget tills den dag jag flyttar in där. Man kan nog få fina bilder från den där bron, bara att invänta rätt tidpunkt och ljus.
Stefan

2014-11-25 @ 20:23:49
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0