Kyrktornet

Nicolaikyrkan i Nyköping har fotograferats ur alla vinklar, under alla årstider, både utvändigt och invändigt. Denna vy från vardagsrumsfönstret har jag dock aldrig provat. Med det senaste 18-300 mm objektivet fungerar det, även handhållet.
 
Det är många kvällar man tittat ut och sett himlen skifta i både rött, gult och orange, men aldrig att kameran plockats fram. Nu kände jag ändå att jag måste. Så här på hösten ses ibland också fåglar i hundratals cirkulera ovanför kyrktornet, men just denna kvällen verkade de ha något annat för sig.
 
De trevliga tjejerna i grannfastigheten kanske tror att det är de jag fotograferar genom fönstret, men sånt gör inte jag. 
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Vilken härligt gul nyans solnedgången ger i bilderna! Även om det är få fåglar i den övre bilden tycker jag de tillför något. Bara bra att det inte var hundratals kajor som surrade runt.

Svar: Det är inte ofta man får fånga den gula färgen på himmeln, men visst...handhållet och längsta brännvidden kanske inte är optimalt, men visst funkar det för ändamålet ibland.
Stefan

2014-10-10 @ 13:09:21
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0