Fåglar på en gren

Inte "Två små fåglar på en gren", utan flera.
 
En kort promenad runt kvarteret är av förståeliga skäl inte detsamma som en promenad i skogen, men lite liv och rörelse i trädtopparna är det ändå. Dagen till ära hade jag mitt 200 mm-objektiv monterat på kameran. Inte optimalt när man ska fånga djur och visst önskar jag att den mellanring på x2 jag köpte, men som inte passade mina objektiv, hade gjort det. Att komma dubbelt så nära fåglar och andra djur utan att skrämma dem är naturligtvis att önska, men vad tusan. Naturupplevelsen är lika viktig som att fånga djur med både skärpa och närhet.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Det blev ju helt OK fågelbilder trots "bara" 200 mm framför kamerans sensor. Så är det alltid med fågelfoto, det fattas minst 100 mm oavsett vad man har för objektiv... ;-)

Svar: Man vill så gärna komma närmare, inte minst när det gäller lite mer ovanliga fåglar som rovfåglar, men också skogens vilda djur som rådjur, hjortar etc.Så småningom kanske det finns ett 400 mm eller ett nytt 300 mm med tillhörande telekonverter.
Stefan

2015-04-03 @ 21:07:56
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0