Övning

Jag traskade ned till hamnen, där man märkligt nog alltid hamnar på sina fotorundor, för att föreviga ett visst motiv (kommer i senare inlägg), när en röd/gul brandbil svängde runt hörnet vid sjömacken.
 
Jag misstänkte att vi flanörer skulle få se en liten dykövning och det fick vi. Det var fler som stannade upp och bevittnade dykarnas uppvisning. Ett par stannade till och undrade förskräckt om någon gått ned sig i vattnet, men så var det tack o lov inte.
 
Särskilt skön var inte denna söndagsförmiddag, snarare lite gråkall och ruskig. Av den anledningen blev min vistelse intil kajkanten inte särskilt lång. Jag hann dock bevittna hur två dykare kastade sig i det inte alltför sköna vattnet och deras utrustning till trots, skulle jag ljuga mig blå om jag förklarade mig avundsjuk.
 
Några bilder blev det dock, men då mitt mål denna förmiddag var planerat, hade jag inte med mig det mest lämpade objektivet för bilder som de nedan. En liten stilstudie av räddningstjänstens vardag blev det i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0