Det blev inte som jag tänkt

Egentligen skulle detta blogginlägg handla om en telekonverter jag beställde från en nätshop, en telekonverter som fått höga betyg och som skulle ta mig betydligt närmare fåglar och andra djur än mina 200 och 300 mm objektiv.
 
Nu blev det inte så, då konvertern inte var kompatibelt med mina tänkta objektiv. Dålig information på nätshoppens webbsida, besvikelse, ett ilsket mejl och nu är konvertern på väg tillbaks till butiken.
 
Nåväl, blogginlägget får väl i stället handla om några bilder som inte passat in i andra inlägg.
 
Som nappen som väl borde sitta i ett litet barns mun och inte hänga på en gren vid Ekensberg...
 
 
...som den avkapade och nakna trädstammen vid ån...
 
 
...kraften i vattnet som kastar upp kaskader av vatten och ånga vid Storhusfallet...
 
 
...eller varför inte fågeln som passande nog mötte sitt öde bland Alla Helgonakyrkans gravstenar.
 
 
Nej, någon telekonverter blev det inte och i manualen kunde man läsa vilka objektiv den är kompatibel med och då talar vi om objektiv i 15 - 20 000 kronorsklassen. Tjena....


Kommentarer
Lasse Jansson

Jag har framför mig köp av Canons telekonvertrar. De har två modeller, 1.4 och 2.0, men dessa finns i tre olika generationer. Sedan finns bl.a. Sigma med varianter till Canon men jag tänker mig satsa på "original". Jag låter inte dessa köp brådska samtidigt som jag tycker det är okej att ha dessa köp framför mig. Det ger hopp om utveckling... :-)

Hoppas det löser sig och att du hittar en konverter som passar dina objektiv utan att det behöver kosta skjortan!

Svar: Egentligen var köpet av en konverter menat för att fånga djur på närmare håll. Inne i stan finns dock ingen flora av djur, annat än de vanligaste fåglarna och möjligen någon ekorre. Fast visst ser jag fram emot ett framtida köp, men 4 000 plus ett objektiv för 18 000. Där är smärtgränsen passerad.
Stefan

2015-03-25 @ 20:34:35
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0