Blå timmen

Det är just nu fantastiska kvällar i vår lilla stad. Att vandra hem från jobbet vid 22-tiden är en njutning. Lugnt, närmast vindstilla, tämligen ljummet och ett magiskt ljus. Som hittat för en hobbyfotograf m.a.o.....ja, även för proffsen givetvis.
 
Ni som följer mig på Instagram har sett några av bilderna jag tagit med mobilen. Ni som inte följer mig i mobilen, har möjligheten att göra det om ni klickar på den blå Instagramikonen till vänster. De senaste dagarna har systemkameran varit nedpackad i kassen och lite fler bilder kommer här på bloggen så småningom.
 
Dock ville jag visa denna som fotograferades vid Vattensportens hus igår kväll. Bilden i sig är kanske inget mästerverk och motivet finns säkerligen i var mans kamera, men...
 
...de första bilderna jag tog på just detta motiv, blev inte riktigt som jag ville. Lite tråkiga färger (togs med den nedgående solen i ryggen) och inte den stämning verkligheten förmedlade. Jag provade därför att använda blixt, trots vetskapen om att en inbyggd blixt knappast gör nytta på avstånd längre en tre meter, men...
 
...vips så fångades en helt annan stämning och ett betydligt mer intressant ljus.
 
 


Kommentarer
Jimmy

Hmm, med tanke på vad du visar på bloggen ibland så går tankarna till... Pripps Blå!? ;-)
Men håller med, nu är en fantastisk tid med långa kvällar och morgnar,
men om 3 veckor vänder det...

Svar: Pripps Blå är en klassiker...:) "Om tre veckor"...That made my day..my weekend...Suck!
Stefan

2015-05-29 @ 09:08:42
URL: http://kontraster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0