Ormet kruper

Syftet på min cykeltur var att fotografera rapsfälten utmed Oxelösundsvägen (kommer i kommande inlägg), så svängde in på en liten smal grusväg mellan två stora fält. När jag klev av cykeln upptäckte jag den.
 
 
 
Ganska väl kamouflerad på det steniga underlaget var den svår att upptäcka vid ett snabbt ögonkast.
 
Nu fick jag brått att få fram kameran innan ormen ringlade iväg ut på fältet. För att få bra bilder lade jag mig på marken och det steniga underlaget ni ser på bilderna, var precis lika stenigt och vasst som det ser ut.
 
Ja-ja, lite smärta får man tåla om man vill ta bilden med stort B. Märkligt ändå att man kan leta efter vissa djur att fotografera, men som man oftast letar efter förgäves...precis som med bävern i tidigare inlägg. Plötsligt springer man på dem av en ren slump. Kallas väl tur antar jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0