Ny kamera

Jag har läst om den flera gånger, sett hur bra kritik den getts och med hjälp av lite julklappspengar gjordes inköpet av en...
 
...Nikon Coolpix900, samt ett ND- och ett graduerat filter till min Nikon 7100.
 
 
Inköpet får ses som ett komplement till min spegelreflex som fortfarande kommer att vara nr 1 när jag gör mina fototurer. Den här kameran som är betydligt lättare att bära och inte lika avancerad, kommer däremot att göra sig utmärkt för dagsutflykter och resor där det kanske inte finns så mycket tid att lägga på själva fotandet.
 
Självklart kommer den att finnas med i ryggsäcken när jag ger mig ut och två faktorer denna kamera är utrustade med är den främsta anledningen. Dels har den en inbyggd wi-fi som gör att man kan skicka över bilder direkt till mobilen, vilket är bra om man är ute och reser eller på tur och vill dela någon bild med vänner och bekanta. Dels har den hela 83x zoom och det är givetvis bra om man stöter på djur. Zoomar man så mycket, krävs det dock ett stativ för här räcker det med vinddraget från en mygga som flyger förbi, för att bilden ska bli lite skakig.
 
Jag har inte testat kameran än, men tänker göra det så fort tid finns. Under tiden kan ni se en liten introduktionsfilm och läsa lite.
 


Kommentarer
Jimmy

Ahh, välkommen till prylhobbyn nr.1!
Hur bra saker man än har så finns det alltid något som är bättre eller har någon ny funktion som man vill ha, eller som I detta fallet något som är smidigare att med sig med acceptabla prestanda.
Jag skaffade ju en bra kompakt för ett drygt år sedan, och det är som dom säger, den bästa kameran är ju den som man har med sig!!
Ska bli spännande att se hur denna pjäs sköter sig, 83 gångers zoom, det låter klart spännande!

Svar: Har ännu inte hunnit utforska kameran mer än lite i hemmet. Det jag förstår är att stativ erfordras när man zoomar ut för fullt, men det ska bli spännande som du skriver.
Stefan

2016-01-13 @ 08:46:37
URL: http://kontraster.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0