Mörker

När vädret är trist eller när det känns för kallt att vandra genom stan med kameran, åker de hemgjorda studiomaterialen fram.
 
Dessa bilder togs i all sin enkelhet, med en svart skokartong som underlag och ett svart ark som bakgrund. Lite negativ exponeringskompensation för att göra bakgrunden ännu lite mörkare och så på med mitt ordinarie 18-55 mm-objektiv, alltså inte makrot denna gång.
 
Inga märkvärdiga bilder, bara prov på vad man kan syssla med när man inte har lust att gå ut.
 
 
 
Bilden nedan inspirerades av ett inslag i en av SVT:s morgonprogram där en fotograf visade prov på vad man kan göra med lite fantasi och en kamera. Han lade ett par solglasögon i frysen några timmar, tog sedan på dem och förevigade sig själv med en selfie.
 
Jag kan lugnt och ärligt konstatera att hans exempel blev långt bättre än mitt. Förmodligen låg mina gamla solglasögon inne för kort tid för att is skulle bildas och sedan förstår jag nu att man bör göra rent dem innan de stoppas in i frysen.
 
Kanske jag gör ett nytt försök så småningom, för det här blev inte som tänkt...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0