Från kanot till svan

Söndag förmiddag, dagen efter en trevlig middag med syskon, våra respektive och alldeles för lite sömn. Misstänker också att någon vaknade med en otrevlig smak i munnen och lite ont mellan ögonbrynen...dock inte jag.
 
Nåja, för att piggna till och gnugga bort lite grus från trötta ögon begav jag mig ned till kanotstadion där nationella tävlingar pågått under helgen. Bland vassen syntes kanoter som bars på vältränade axlar och intill bryggan låg förväntansfulla kanotister och väntade på sin tur.
 
 
Lugnet invid land var bedrägligt, för som ni kan se på nästa bild var det rejält blåsigt, inte särskilt värmande och jag avundades inte de killar och tjejer som befann sig på vattnet i rangliga farkoster.
 
  
 
Nej, vistelsen blev kort och jag drog vidare inåt land för att försöka föreviga svanen som gärna syns i dammen framför slottet. Inspirationen till detta uppkom när jag såg svanen ligga och flyta en morgon när jag gick till jobbet. Vis av lärdom och motiv som aldrig förevigats, så brukar jag ha med mig kameran när jag går ut på stan, även 04:30 en onsdagsmorgon.
 
 
Idag var dock inte vädergudarna lika generösa och den mulna dagen var inte den perfekta för vackra färger, men...
 
 
...en svan är alltid en svan och har vi en vackrare fågel i Sverige?
 


Kommentarer
Leif

Bra bilder som vanligt. Solsken gör visa bilder och mulet gör andra så fortsätt, det blir bra.
Fick själv en lätt släng av akut pannbensinflamation som tack och lov blåste bort

2013-05-20 @ 21:29:50
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0