Working Class Hero

Ett arvegods från mina morföräldrar är en bronsstaty av fransmannen Ernest Rancoulet (1875 - 1915).
 
Jag vet inte om statyn är ett original, en kopia, eller vad den är värd och jag bryr mig inte heller. Statyn i sig bär på ett minne från den tiden när jag tillbringade många timmar hos mormor och morfar. Statyn utgjorde bl.a. ett utmärkt näste för de små platssoldater som jag fick i små förpackningar med underbara målningar på framsidan. Minns ni?
 
 
Som en hyllning till mannen som stod modell för Ernest Rancoulet visar jag denna suveräna cover på en redan bra låt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0