En studie av måsar

Det gäller att ta tillvara de få stunder som solen visat sig de senaste månaderna.
 
Den här dagen gjorde den det och innan jag gick till jobbet tillbringade jag en timme vid slottet och studerade de måsar som cirkulerade över ån. Måsen är kanske inte den vackraste av fåglar, definitivt inte den mest spännande, men den finns alltid till hands...vare sig man vill eller ej.
 
De här måsarna var livliga i sin jakt på småfisk och tittar man noga ser man på några av bilderna, att det var en lyckad dag för de bevingade fåglarna.
 
 
 
   
 
    
 
...och plums så försvann en av måsarna ned under vattenytan i jakt på den lilla fisken.
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Du visar upp ett flertal riktigt fina fågelbilder med ordentligt tryck i. Tycker jag i alla fall! Måsar kan vara ihärdiga, skräniga och irriterande men de gör nog en hel del nytta också. De flesta varelser har något vettigt syfte, utom fästingarna då förstås...

Svar: Den enda nytta jag kan se med måsar är deras guano. Vet inte om vi i Sverige använder det till något, men det sägs att det görs i vissa delar av världen.
Stefan

2014-12-13 @ 16:05:16
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0