Skönt i värmen

Vinterns första snöstorm pinade så äntligen (?) Nyköpings invånare.
 
Redan på morgonen bet kylan i kinderna när den hårda blåsten mötte ansiktet hela vägen till jobbet. Snön höll sig dock borta denna arla morgontimma, men jobbarkompisarna som är lite mer morgontrötta vittnade om att snön börjat yra i takt med vinden. På radion började snart rapporter om avåkningar och olyckor att strömma in och det dröjde inte länge förrän jag hade chefen i telefon som berättade att hon skulle bli sen. Hon satt med mobilen i näven (aja-baja) och slirade på E4:an mellan hemmet i Norrköping och jobbet i Nyköping.
 
Kändes ganska bra att ha gångavstånd till jobbet och inte minst att jobba inomhus, även om en och annan tur ut i en kylig lastgata påminde om vädret utanför.
 
Ja, hem måste man dock så småningom och även om den värsta blåsten och de största snöbyarna avtagit, så kändes det att man inte riktigt vant sig vid detta, denna annars så milda och snöfria vinter. Mina planer var att hämta kameran och bege mig ut på stan för att föreviga kaoset, men jag hann inte ens hem förrän de planerna stannade vid just planer.
 
Det kändes betydligt behagligare att sitta inne i värmen och föreviga det som skedde utanför, mycket behagligare.
 
 
T.o.m. blommorna på fönsterbrädet såg ut att titta ut med en rysning i blad och stjälkar.
 
 
28:e januari och redan känns det som att vintern haft sitt roliga nu. Säg att jag har rätt!
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Den yrande snön har banne mig satt sig överallt. Precis som du visar har den bl.a. fastnat högt upp på fönsterrutorna. På Skavsta var Kempes Plåt och gjorde den första takskottningen för säsongen. Det var ett enorm överhäng på en av Kustbevakningens hangarer som behövde fösas ner för att inte oplanerat rasa i huvudet på någon förbipasserande (eller på planet om det skulle in alternativt ut ur hangaren.) Nej, usch!

Svar: Ha-haNär blogginlägget skrevs låg snön decimeterdjup på fönsterblecket. Ikväll når snön tre decimeter upp på sovrumsfönstret.
Stefan

2014-01-28 @ 19:45:56
URL: http://lassesfoto.blogspot.com
K Bore

Trodde du ja! Jag har mycket mera snö och blåst i beredskap åt dig och alla i Nyköping!
Vintern kommer att hålla i sig till midsommar, så bered dig på att intaga sillen & snapsen med Lovikka vantar och lång- fillingar! Mera snö åt folket! Ha,ha,ha,ha......

Svar: Jag hörde rykten på jobbet att Kung Bore inte vågade sig ut idag. Kan väl inte stämma?
Stefan

2014-01-28 @ 21:43:24
K Bore

Jo tyvärr så är det sant, men med tanke på hur mycket jag blåst och drivit snö den senaste tiden så är det kanske inte så konstigt att halsen gav upp. Summa summarum blev halsfluss!(tror jag)

2014-01-29 @ 19:09:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0