Vid sidan av vägen

På promenaden jag tog i förrgår fann jag inte de djur jag hade hoppats på. Älgen på gärdet, hackspetten i trädet eller den nyvakna ormen i diket.
 
Däremot fann jag annat som jag aldrig hade lagt märke till om inte kameran varit med.
 
 
Som trädet i skogen jämte 5:ans spår på Ekensberg. Är det en sjukdom, en svamp som slagit rot eller bara en naturlig utväxt?
 
 
Mänskliga marodörer kan i vanlig ordning inte låta bli att påverka sin omgivning och hur de individer tänkte som ligger bakom dessa tre bilder är svårt att sia om.
 
 
Den mossbelagda grenen kanske för tanken till någon tropisk orm, vad vet jag och redan har bönderna gjort sitt på åkern.
 
 
Sakta promenerade jag hemåt när tåget från Stockholm dundrade förbi.
 
 
Det mest intressanta på promenaden kommer i nästa blogginlägg..."Rucklet".


Kommentarer
Leif

Naturen bjuder på mycket för ögat, det gäller bara att se och inte bara titta.

Svar: Sant Leif. I mitt fall har kameraögat hittat fler ting än mina bägge egna.
Stefan

2014-03-16 @ 09:25:31
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Leif

En sådan kamera borde jag skaffa mig.

2014-03-16 @ 21:50:08
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0