Amerika

Automobilsällskapet i Nyköping arrangerade igår sin sedvanliga onsdagsträff i hamnen. Under en strålande sol och hög temperatur samlades hundratals bilar och tusentals besökare.
 
Temat för kvällen var amerikanskt.
 
 
I väntan på frugan och fotorundan satte jag mig ner och tog något läskande för att släcka törsten. Ni som känner mig märker säkert något ni inte är vana vid.
 
 
Frugan kom, vi tog en glass efter drycken, frugan gick hem och jag begav mig ut i folkvimlet. Fler än jag pustade ut innan bilarna och besökarna började anlända.
 
 
Det första som mötte var ett hemmabygge som väckte mångas intresse.
 
 
Annars var det en blandning av gammalt, nytt, modernt, omodernt, välskött och misskött.
 
 
De stora truckarna är det nog många som förknippar med de väldiga vidderna i USA.
 
 
Annars var det detaljerna som fångade mitt intresse, kanske främst p.g.a. svårigheten att fånga själva fordonen på bild med alla besökare som gav sig f*n på att kliva in framför objektivet när man äntligen hittade bilen med stort B.
 
 
Stans stora raggarklubb var också på plats...
 
 
...liksom besökare som knappast var intresserade av bilar och andra fordon.
 
 
Mätt på solen, trängseln och kromad lack begav jag mig hem och kastade som avslutning på kvällen en närmare blick på detta vidunder som också hör till bilden av Amerika.
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Det där "hemmabygget" var riktigt, riktigt läckert. Vilken bild! Och hur det nu var med den lokala raggarklubben så såg jag en karavan hemma i Stigtomta igår kväll som med stor säkerhet var på väg hemåt efter onsdagskvällsbesöket på bilträffen i Nyköpings hamnområde. Mycket närmare än så lär jag inte komma bilarna i årets onsdagsträffar. Lite körigt på min kant av världen, minst sagt...

Svar: Man vill inte tänka på hur många timmar och tusenlappar som spenderats på den bilen. Resultatet kanske ändå vittnar om att det var mödan värt.
Stefan

2015-07-02 @ 22:43:51
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0