På jakt efter våren

Jag tog på förmiddagen en promenad runt hamnen och området kring slottet för att hitta våren. Så mycket mer vårlikt än detta fann jag inte....förutom allt skit som göms i snö och kommer fram i tö.
 
Det är på rätt väg ändå, trots att frusna fingrar och rosiga kinder kännetecknade dagen då blåsten piskade upp grus i ansiktet och fick mig att längta efter 5-milen på TV.
 
 
 
 
Fiskarna i Nyköpingsån är ett tåligt släkte, då de står där med sina spön i ur och skur. Jag vet att de är rustade för det, men att kliva i vattnet känns inte särskilt lockande en dag som denna.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0