Ett fantastiskt skådespel

Ni kunde inte undgå att se den otroligt vackra himmel som uppenbarade sig flera kvällar förra veckan. Tyvärr stod jag på arbetsplatsen och kikade trånande ut genom de få fönster vi har och önskade att jag jobbat förmiddag istället för eftermiddag.
 
Tack o lov visade sig kvällshimmelen från sin allra bästa sida också i fredags. Nu hade jag ingen lust att ge mig ut i kvällen, då en härligt god fredagsmiddag intogs samtidigt. Kvällshimmelens färggranna skiftningar fick istället förevigas genom vardagsrumsfönstret mellan tuggor och klunkar.
 
Det är lika mäktigt att sitta i lägenheten och bevittna denna färgprakt som bara himmelen kan åstadkomma och det är lätt att glömma allt skit som utspelar sig under den.
 
Så njut, det gjorde jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lasse Jansson

Men visst är det snyggt. Ett skådespel av stora mått! Bra fångat och ibland behöver man inte göra saker och ting krångligare än de är. Vardagsrumsfönstret duger utmärkt. :-)

Svar: Så sant Lasse. Varför gå över bron efter vatten... :)
Stefan

2015-10-04 @ 20:50:29
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0