Snilleblixt

Någon timme över innan kvällsfikat och matcherna i Champions League. Vad passar bättre än en kvällspromenad med kameran?
 
Tiden var knapp, så jag lämnade stativet hemma och alla fotointresserade vet att man inte gärna tar bilder med handhållen kamera när mörkret lägrat sig.
 
Då är blixten till hjälp och den här garageporten lyste så vackert i kvällsljuset att det var omöjligt att passera utan att föreviga den. Med ett stativ och längre slutartid hade jag kunnat fånga det verkliga ljuset bättre än så här. Blixtljus är ofta stelt, men fyller ändå sin funktion till viss del vid tillfällen som detta.
 
 
När jag ändå var i området, vände jag 180 grader och tittade ut över slottet som badade i härligt blått sken. Samma som bilden ovan. Med ett stativ och längre slutartid hade verkligheten fångats bättre, men som sagt...blixten fyller sin funktion, åtminstone lite.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0