Kyrkobesök

Förra lördagen var jag på dop. Jädrar vad svårt det är att få till bra bilder när man snällt sitter i bänken och ser på när ceremonin genomförs.
 
Svårt är det också att få med sig bra bilder hem, som inte är lite för brusiga. Att använda blixt tycker jag inte lämpar sig i sammanhang när fokus ligger på det som sker framme vid dopfunten och dessutom gör sig inte en blixt på detta avstånd. Nej, högt ISO-tal är det som gäller och då får man räkna med brus i bilderna.
 
Bilder från själva dopet publicerar jag inte, men denna bild där jag testade olika inställningar innan ceremonin tog sin början blev väl trots allt lite stämningsfull och i bilder som denna kanske t.o.m. bruset tillför något.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0