Pilska fåglar

När det gäller fåglar och fågelbilder har jag fortfarande att se fram mot mina två favoritmotiv. Den mäktiga kungsörnen som svävar under en klarblå himmel och domherren som med sitt röda bröst avtecknar sig mot nyfallen snö och med den blåa himmelen som skymtar i ovankant av bild.
 
Jag lär få vänta, då både snö och domherre lyser med sin frånvaro och kungsörnar får man bege sig till andra områden för att få se.
 
Nej, man får nöja sig med det vanliga fåglar som är mer irriterande än spännande och en o annan liten rackare som inte är särskilt villiga att ställa upp på bild.
 
 
 
 
 
 
 
Dagens behållning kom flygande genom luften när jag tog en kort paus intill Nyköpingsån.
 
 
Det var inte mat de var ute efter och någon sådan hade jag i vilket fall som helst inte med mig. Borde man egentligen ha, för att locka fram de små liven.
 
Nej, jag fick bevittna en kärleksakt där ett antal stiliga andhanar försökte uppvakta en ensam andhona (kallas de så?). Eftersom jag inte vet om barn utan målsmans sällskap besöker bloggen ska jag utelämna de snaskiga detaljerna, de ekivoka och brutala bilderna...men konstaterar att också fåglar kan.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0