Älgarna demonstrerar

På väg mot ett svalkande bad vid Sandvik, fyra mil utanför Nyköping, möttes vi av tre älgar på en sträcka av ett par hundra meter. Två av dem stod vid vägkanten och tuggade på blad från nedhängande grenar.
 
Älgen på bilden nedan travade sakta över vägen och skapade en liten kö av bilar på bägge sidor av vägbanan. Lika demonstrativt sakta som älgen travade över vägen, lika demonstrativt stod hon och glodde lite överlägset på de näsor som trycktes mot bilarnas vindrutor.
 
Tyvärr låg kameran nedpackad i väskan, så innan jag fumlat fram den hade älgen sakta passerat över vägen och den perfekta bilden gick förlorad...även denna gång.
 
 


Kommentarer
Atte

Snygg älg, men sedan när har älgkor horn? Det är faktiskt ett "cykelstyre" i pannan på älgen. Har själv sett 5 älgar under kvällens fiske-äventyr här i trakterna kring Hede.

Svar: På vissa kvinnor växer det ut horn ibland, så varför inte...?:)
Stefan

2013-07-25 @ 01:07:11
Leif

Håller med om feminina horn. Berätta inte min inställning för min hona dock för då jävlar får jag smaka på honahorn. Jag tycker att det är en fin älg och i sammanhanget förstår jag inte Atte som tycker att älgen är snygg men jag är inte fördomsfull.

Svar: :)Alla har vi våra hemligheter, men nu råkar jag veta att Atte föredrar fiskar.
Stefan

2013-07-25 @ 18:36:32
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0