Jag har ett mål

Gråtrist söndag, regnet hänger i luften och temperaturmätaren visar 5°.
 
 
Frugan och jag tar trots det en traditionell söndagspromenad och utan att frugan vet om det, har jag ett särskilt utstakat mål denna dag.
 
Nej, det är inte denna gamla pump vid Spinnerskan som jag passerat många gånger utan att lägga märke till.
 
 
Inte heller den vackra gångstigen mellan Nyköpingsån och Marieberg.
 
 
Att fånga bilar som speglar sig i vattnet under E4:an har sin tjusning, men det var inte heller detta som var dagens mål.
 
 
Inte heller dessa rösen som utgör gamla gränser i Hållets naturreservat och som kantar naturstigarna i området.
 
 
Nyköping omges av många gamla gruvor, som exempelvis Silvergruvan där verksamhet pågick från slutet av 1500-talet till 1803. En mycket spännande verksamhet, men inte heller denna och andra gruvor i trakten var dagens mål.
 
 
Dagens, liksom väldigt många dagars mål, var att få se någon av de bävrar som huserar i ån vid Hållets naturreservet. Även denna gången fick jag gå hem, utan att ha förevigat något av dessa djur. Spåren är dock många och någon gång så...
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0