En bit på väg

Fredagen den 6:e september bar det iväg med bilen packad av resväskor och handbagage. Nu väntade en tid med sol, bad och annat som hör resor till.
 
Resan Nyköping - Arlanda tog 3 timmar, varav 1 timme tillbringades på Essingeleden. Essingeleden är en känd propp för de som vill ta sig igenom Stockholm och inte minst i rusningstrafik. Ständiga vägarbeten, människor som stressar till plats B från plats A och så en och annan trafikolycka utanpå detta.
 
Tidpunkten 15.00 - 17.00 kanske heller inte är den bäst utvalda, men med god tid på sig är det bara att bita ihop och acceptera fakta.
 
Snart svängde vi äntligen in på Arlandas område och tog riktning mot hotell Ibis där natten skulle tillbringas innan den tidiga avgången på lördagsmorgonen.
 
 
 
Trötta efter den tre timmar långa bilturen satt det fint med en måltid som avslutades på rummet i sällskap med en kall öl och en lika kall Jägermeister. Glad i hågen efter att bevittnat Anders Svenssons fina avgörande mot Irland, var det bara att dra upp täcket till hakan, krypa till kojs och sova ut med tankarna på den stundande resan till...
 
...Ja, vart då?
 
Fortsättning följer....


Kommentarer
Leif

Intressant resa må jag säga. Jag trodde det bara var pensionärer som reste "ut i det blå" men jag har tydligen misstagit mig. Du får ta många bilder så får vi läsare hjälpa dig med var du är/var.

Svar: Tack för att du inte dömer oss efter utseendet. Vi är t.o.m. piggare än vi ser ut.
Stefan

2013-09-17 @ 15:49:02
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0