Tidigt på morgonen

Ibland är det skönt att dra på sig kläderna tidigt på morgonen och vandra ut i staden innan gemene man vaknat ur sin nattdvala. Idag, när hösten gör sig allt mer påmind, är det också en chans att föreviga vår stad innan solen värmt upp marken.
 
 
Kroppen har väl inte riktigt vant sig vid morgonkylan, men vill man föreviga Nyköping under arla morgon är det värt frusna fingrar och kinder som sakta färgas röda.
 
 
Dagar som dessa är jag också glad över att inte äga en bil. Bilägarna vet vad som nu väntar under ett stort antal månader.
 
 


Kommentarer
Leif

Tidiga mornar (stavas det så?)är fina. Ljuset är annorlunda och från sidan. Allt belyses på annat sätt en under dagen.
Bilen! Tänk att du måste leta efter anledningar för att inte ha bil. Sug på den du.
Ölen kommer att finnas när du kommer.

Svar: Jo du Leif. Det är så underbart att traska till jobbet på morgonen och se bilägare kämpa febrilt med isen på rutorna, men framför allt är det kul att höra deras svordomar.
Stefan

2013-09-29 @ 17:25:04
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Leif

Svordomar är en konst i sig. Olika värden ligger i olika svordomar. jag trivs med ord. Det är utvecklande så mer svordomar till och av folket. Som du vet är jag ateist så några referenser fill religion finns inte hos mig. Å andra sidan så när vi säger jävlar så säger italienaren Jungfru Maria (fast på italienska).
Avslutningsvis så skrapar jag gärna rutan än att vandra 8 km men så ser jag ut som jag gör också.

Svar: Jaha, det är inte öl som skapat den manliga kroppen, utan bristen på promenader :)
Stefan

2013-09-29 @ 21:39:09
Leif

1 - 0 till dig

2013-09-30 @ 16:50:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0