Paddan

-"Titta, titta, titta", skrek frugan.
-"Vadå, vadå", skrek jag och höll på att vrida huvudet ur led.
 
Där kravlade den...paddan. Rätt över vägen när vi kom med cyklarna intill Arnö gård. Sällan har man sett en lydigare modell, för den stod blixtstilla under hela tiden och fortsatte inte sin väg förrän vi avlägsnat oss en bit.
 
 
 
När vi lämnat paddan bakom oss och trampat en bit, säger frugan att hon ångrar att hon inte pussade paddan för att se om den förvandlades till en prins. Jag tror hon skojade...tror jag....kanske...eller...nog bäst jag frågar för säkerhets skull.


Kommentarer
Lena

Klart jag skojade - vad ska jag med två prinsar till? Det kunde nog bli jobbigt tror jag :)

Svar: Ja, det kunde bli jobbigt att träta om fredagsdisken och dammsugningen.
Stefan

2014-04-02 @ 17:36:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0