Påsk 2014

Påsken är för mig fyra dagars ledighet, god mat, lika god dryck och möten med släkt o vänner. Särskilt religiöst är det inte för min del, men ändå härligt att se små barn som för traditionen med äggmålning vidare. Påskkärringar ses dock allt mer sällan...eller...?
 
 
Nåväl, påsken har sina traditioner och visst finns det traditionella motiv att föreviga.
 
 
 
En påskmiddag på tu man hand fungerar bra, inte minst efter den fantastiska vackra dag som påskafton 2014 kunde erbjuda oss vinterbleka Nyköpingsbor. Vet inte om vi saknade något på påskbordet? Nej, vi gjorde nog inte det i år heller...
 


Kommentarer
Leif

Du hade glömt kungen av alla sillinläggningar: Brantevikssill. Den kanske inte finns uppe i dina trakter? Trist om så är fallet men Limhamnssill har ni väl ändå?

Svar: Här finns bara löksill, senapssill och vitlökssill och något de kallar skärgårdssill. Hur som helst så gillar jag inte sill utan nubbe och då ska nubben vara stor och en till varje liten sillbit.
Stefan

2014-04-22 @ 21:30:28
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Leif

Hur fixar ni då julbordets 7 sorters sill? Fast et klart, med väldigt små bitar av sill och maxade nubbar så blir kanske 4 sillsorter rent ut av 7 eller fler? Intressant tanke.

Svar: 1 nubbe till varje sillbit är mitt motto. Kanske tur att frugan vill ha sill till både jul, påsk och midsommar.7 sorters sill...räcker mer än väl med en sort.
Stefan

2014-04-23 @ 22:10:56
URL: http://huvudveck.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0