Höstprakt

Hösten är den årstid när naturen visar den palett av färger som är oslagbar. Det förgyller den tid på året som annars går i moll och är så grå att man man bara baxnar. Precis som många i bekantskapskretsen konstaterat, har årets höst förflutit utan att visa upp de tavlor vi annars vant oss vid. Sensommaren till all ära, men det känns som den blåst oss på den färgsprakande palett som nu ligger platt på den regnvåta marken. Nåja, lite av det hösten kan erbjuda har ändå gått att föreviga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jimmy

Men visst är det väl så va?
Förra året fick jag till några höstfärgsinlägg men i år har det inte känts som att det funnits så många såna möjligheter.
Dock har du ju hittat en del i alla fall på dina rundor i stan, vilket inte jag har gjort.

Gått runt i stan alltså...

Svar: Du har ju traskat runt på Öland Jimmy och förevigat hösten på ditt sätt.
Stefan

2014-10-12 @ 21:19:07
URL: http://kontraster.blogg.se
Lasse Jansson

Nu tycker jag du hittat höstfärger både här och där och jag har också hävdat att jag minsann ser ungefär samma höstfärger som de senaste åren. Får väl skylla på lokala avvikelser mellan Stigtomta och Nyköping... ;-) Hur som helst kan det säkert ligga en del i iakttagelserna från din sida då hösten varit varm och frostnätterna som annats sätter snurr på färgsättningen uteblivit (i stort sett). Trösten är att det kommer fler höstar, även om det inte blir just detta år! :-)

Svar: Sant. Jag såg en fantastisk höstbild från Jokkmokk i morse. Riktigt fina träd i de röd/gul/orange färger man vill se, blått vatten, höga fjäll i bakgrunden och nysnö på marken. En sådan höstbild skulle jag vilja ha i samlingen.
Stefan

2014-10-13 @ 18:05:23
URL: http://lassesfoto.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Nyköping genom kameran och lite till.

Bloggen kan förhoppningsvis sprida lite information om Nyköping och vad som finns att se och göra. Mina intressen för Photoshop kommer också att synas emellanåt.

RSS 2.0